"Jan"s väg till Islam

Jag reverterade till islam 3/11-2005 dvs. natten till första Eid dagen i år. Jag är svensk född i Sverige och är uppväxt i ett kristet hem med stark tro på den kristna läran främst då Jehovas vittnen men också Missionskyrkan. Men i missionskyrkan kände jag att synen på religionen och Bibeln var helt fel. Jag har alltid sökt efter en religion där man följer Guds egen skrift. Det sa jag också till folk. Men överallt var det samtal om andra saker och egna erfarenheter och Bibeln lästes bara ibland.

Nästa steg var att jag fick tipps om att Jehovas vittnen skulle vara SANNINGEN. I början tyckte man att det kändes väldigt bra. De var nogranna med att studera ofta och dom gick från dörr till dörr och vapen vägrade och trodde inte att Jesus och Gud är samma person. Men ju längre jag var med och desto sämmre gick det. Jag märkte att inte dom heller följde Guds bok och skrift som den är skriven utan de trycker upp massor av böcker vid sidan av Bibeln och tolkar den. Man får inte läsa Bibeln på egen hand i Jehovas Vittnen.

Jag frågade mig själv vart finns Guds sanna religion där man endast följer guds egen skrift hans egna ord. Vilken försammling läser endast Bibeln. Än så länge visste jag inget om Koranen. Men jag hade haft kompisar som var Muslimer men jag trodde som alla andra att Allah var en annan Gud.

Men så flyttade en ny kurdisk familj hit och jag blev bra vän med dom. En dag fick jag veta att de pratade om Jesus och då trodde jag dom var kristna. De sa att de var Muslimer. Först blev jag ledsen men tänkte att jag måste få dom att förstå att min Gud är rätt Gud. Jag tänkte att det är väl bäst att studera och läsa lite om Islam så jag får se vad denna religion är för något. Sammtidigt när jag chattade på kvällarna dök det upp Muslimer ibland dels en tjej som kallade sig Basmalah. Hon sa att hon var övertygad om att Gud ville vägleda mig till ISLAM.

Efter Ramadan 2004 ringde jag henne och hon sa att jag skulle läsa mer om Islam och Koranen. Jag hade ingen Koran så jag försökte hitta en på internet. Då hittade jag en sida som hette ISLAMGUIDEN. Den var väldigt fint gjord med sköna färger och en bild på Koranen längst upp med en solnedgång och vattenvågor i bakgrunden mm. En länk fanns och jag läste att Koranen är Guds ord från början till slut. Det jag blev förvånad över var dels att det stod att Koranen anses vara en bok som ska vara den mest välskrivna och vackrast skrivna i världen och Gud ber människor och änglar och demoner att i sammarbete skriva något liknande. MEN ingen hade lyckats skriva något lika bra som Koranen.

Jag tänkte att om ingen människa på jorden har lyckarts skriva en text som är bättre än Koranen skulle det vara bevis för att GUD skrivit Koranen som han själv lovar i boken. Jag hittade en länk där man kunde läsa Koranen på internet. Jag minns inte om just den länken var på IslamGuiden men jag läste Koranen på internet först. Jag blev mycket förvånad det var något speciellt med ordföljden. Jag hade aldrig läst något som var skrivet på det sättet. Otroligt vackert och djupt och klokt men ändå lätt att förstå sammtidigt. Hur kan man skriva något sådant. Ändå var det svensk översättning. Tänk då originalet som går på både rim och takt !!

Jag kunde inte sluta utan läste en timma eller nått i Sura 3 .. Sedan tänkte jag. Jag måste få tag i en riktigt Koran så jag lånade på bibblan. Dålig översättning var det jag blev besviken men på bokhandeln köpte jag "Koranens Budskap" denna översättning hade ju nyare svenska ord.

Hur var det då med hur Muslimer lever hur de följer skriften. JO de gör som jag alltid hade önskat. Jag märkte att dom gör det som Missionskyrkan samt jehOvas VittNen inte gör. De följer skriften Guds bok och inget annat. Koranen och Bibeln och de ber ofta och de ber som alla Bibelns profeter.

Mina kompisar som jag känt länge som är Muslimer blev glada för jag studera Islam mer och mer. Dom i JehoVas Vittnen sa att Bibeln kom före Koranen så därför är chansen större att Bibeln är sann. Men jag hade religions forskat massor i dels evangeliernas tillkomst och Bibeln och Koranen mm så jag visste något dom inte visste.

ISLAM var först faktiskt. Hör här. Gammla Testamentet i Bibeln är skrivet av PROFETER !! Och de lever precis på samma sätt som Muslimer. Abraham var Muslim och alla i Gammla Testamentet. Men långt senare kom Nya Testamentet i Bibeln. Inga profeter skrev det nej nej ingen vet ännu vilka som skrev förutom att dom var ledare för olika försammlingar som med kristna egna lagar skrev böcker i avundssjuka mot varandra för att propagera för sina egna försammlingar. Detta visste Muhammed också. Gammla Testamentet i Bibeln är Islam kan man nästan säga ju och Nya Testamentet är Kristendom. SEDAN kom Koranen för att få de troende att komma tillbaka till den RIKTIGA religionen som ALLA i Gammla Testamentet hade ISLAM.

Jag har läst mycket om hur både Kristendommen och ISLAM kom till. Efter allt forskande hittade jag bara en enda SANNING hur jag än vrider och vänder på det. Det är att va MUSLIM att göra det GUD vill den religion GUD lovar att han valt åt oss i Koranen.

En teori som jag själv kommit på som övertygat mig ÄNNU mer är. Om nu inte Koranen hade varit sann VARFÖR skulle då GUD låta en sådan bok tillhöra den religion som sprider sig snabbast i världen just nu när boken dessutom LOVAR vara Guds egna ord. SKulle Gud låta en bok som isåfall ljuger om honom sprida sig så. NEJ Gud har aldrig ljugit. Och samma sak kan inte sägas om Bibeln efterssom de saker som sägs om Jesus i Bibeln som inte är sanna dom säger inte GUD att han sagt i Bibeln utan det är ju Paulus brev och andra kyrkomedlemmar mm mm.

Men i Koranen lovar Gud själv ju då att det är han som skrivit den. Efter årets Ramadan klarade jag att fasta ganska lätt och var på Ramadan festen hos de kurdiska Muslim kompisarna. Jag fick en fin bönematta gratis och de visade bönen för mig mm mm. Jag printade ut Arabiskan och bilder på hur man ber från IslamGuiden. Igår kväll tänkte jag nu måste jag ta steget denna Religion MÅSTE komma från GUD. Jag sa trosbekännelsen och Badade. Bad bönerna som tog lång tid för jag är ovan men det kändes annorlunda att be såhär. Kristna knäpper bara händerna.

Varför gör dom bara det när alla andra i Bibeln föll på knä. Nej allt Muslimer gör gjorde alla tidiga guds troende profeter. Jag har senaste året bett Gud om kunskap och vishet. Mitt svar är.

IslamGuiden HAR bidragit till att jag blev Muslim. Likaså KORANENS helt otroliga meningar !! Och GUD vägleder dem han vill står det Gud vägleder mig känns det som alltid. TACK FÖR EN BRA SIDA snälla sluta aldrig med ISLAMGUIDEN för den sidan är ett minne för mig också från den tiden jag ännu inte va Muslim utan bara studera islam. Och som Muslim har man lika mycket nytta av den.


IslamGuiden:  info@islamguiden.com
www.islamguiden.com